sâmbătă, 20 octombrie 2012

...

Urasc mentalitatea "Daca acum faci asta, peste x ani ce o sa mai faci?". E genul de expresie pe care o foloseste maica-ta cand iti iei o fusta prea scurta; te intreaba ce o sa mai porti peste 10 ani. Sau tatal tau de fiecare data cand te incalti cu tocurile alea inalte, preferatele tale. Sau, baieti, asa va spune uneori si cate o tipa cand va imbracati cu cate un sacou demodat.

Urasc modul asta de a gandi, pentru ca,in sinea lui, e prost. Si nici nu ma intereseaza ca ar trebui sa respectam parerile altora,sa nu comentam gusturile s.a.m.d. Pentru ca aceeasi oameni care au mentalitatea asta, sunt cei care iti spun sa ai propriul stil si folosesc expresii de facebook, de genul "cel mai frumos machiaj e personalitatea ta", "BEYOUtiful", "cine nu te accepta asa cum esti nu iti merita timpul". Pai daca ne-am ghida dupa treburile astea, am fi clar fiecare pe cont propriu. Societatea in general nu te accepta asa cum esti, asta nu inseamna ca trebuie sa te izolezi sau, mai rau, sa te sinucizi. Si nici nu vreau sa incep o discutie despre baietii care sunt mari gentilomi pe internet si spun cum ei apreciaza o tipa fara machiaj, pentru ca e superba naturala si apoi fug dupa toate pitipoancele fara pic de demnitate, dar cu destul fond de ten si ruj roz. Ipocrizia e in floare.

In orice caz, am derivat de la subiect. Ideea era ca nu poti sa sustii sus si tare ca esti un mare admirator al stilurilor originale si apoi sa te apuci sa te iei de tipa aia mai ratata de la tine din clasa pentru ca se imbraca precum o babuta. Unii au stilul unor persoane de 50 de ani,asta este. "Daca la 17 ani te imbraci cu fuste pana in pamant, la 50 de ani ce o sa faci?" O sa isi cumpere si mai multe fuste pana in pamant. Sau, poate, o sa isi ia o fusta mini. Si mai bine pentru tine, ai motiv sa postezi pe batraneipenibili.ro.

Asta-i marea problema a tarii noastre. Suntem atat de inchisi la minte incat ii e frica omului sa iasa pe strada daca nu e imbracat in conformitate cu ultimele tendinte. Intr-o tara civilizata si rationala, pot sa ma duc pana la magazinul de la colt in slapi, pantaloni largi, parul prins intr-o coada neglijenta si fara nicio porcarie pe fata, deoarece, ca sa vezi, am avut chef de niste chipsuri si am decis sa nu ma aranjez pentru o actiune de maxim 10 minute. Si ghici ce,in tara aia, nu o sa strambe nimeni din nas, nu o sa tremur de frica sa nu ma vada cineva cunoscut si nici nu o sa ma sictireasca vanzatoarea pentru ca par ca vin de pe apa sambetei. Desigur, cum poti sa te astepti sa traiesti intr-o tara decenta, cand romanul are mentalitati din astea idioate? De acord, totul la timpul lor, dar asta nu-ti da dreptul sa imi ordonezi mie hainele/obiectele/actiunile s.a.m.d. in ordine cronologica.

Si mai voiam sa ma leg si de discriminarea religioasa. Am auzit, intr-un context neimportant, o persoana numind alta persoana 'ignoranta' pentru ca indraznea sa creada intr-o putere divina. As fi comentat ceva, jur, dar desigur, nu cunosteam niciuna dintre cele doua persoane implicate. Cel mai tare m-a enervat ca "ignorantul" doar a afisat o privire stanjenita si a inghitit in sec. Poate chiar era ignorant, dar clar nu din cauza religiei. N-ai niciun drept sa ma critici pentru ca am abilitatea, spre deosebire de tine, sa accept ca exista ceva superior noua, superior a tot ce vom putea vreodata sa intelegem. Asa cum tu ai incredere ca nu o sa iti trag un pumn in orice moment, asa am si eu incredere in forta aia divina care ma sfatuieste constant sa nu o fac.

Am sarit de la un subiect la altul, dar macar mi-am exprimat punctele de vedere in ceea ce priveste carentele acestei tari in care traim. Nu urasc Romania, dar nici nu cred ca as sfatui pe cineva sa se mute aici, de exemplu. Imi pare rau, imi iubesc tara si iubesc unii dintre oamenii care o populeaza. Nu m-am rusinat niciodata de nationalitatea mea, doar ca uneori imi doresc sa ma fi nascult altundeva, undeva unde sa pot sa ies pe strada fara teama de a fi pocnita/furata/judecata. Imi pare rau, chiar imi pare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

să auzim